Bara tankar :)

O juste, jag glömde. Tänkte lite på lite onödiga saker och tänkte skriva om det. Det är väll det en blogg är till för va? ;)

Men iallafall så kollade vi på en film i skolan, som heter Mississippi brinner.
Det är en grym historia, eller sanning. Man ser hur vita människor, däribland KueKlucksKlan, brände ner och mördade svarta människor bara för att dom existerade...
I domstolen så sa dommaren
"Om fallet har en invandrare involverat så kommer straffet bli mindre, eftersom dom inte är som oss, dom kom hit. Korkade, stinkande, orena", typ så. Så mannen som dödade flera människor fick bara fem års fängelse, bara för att männen han dödade var svarta...

Sjukt! Jag fick fan tårar och nu tänker jag på hur bra det är i sverige.
Alla är blandade, och det flesta har någon vänn från något annat ursprung än en själv. Såklart så finns det rasister, från alla olika människogrupper... men de flesta är inte så. Själv så anser jag Rasism som en sjukdom. Något som ovetande folk har fått in i sin hjärna. Människor som är rädda för det okända.

I filmen så hade klanen ett möte, det fanns en taleman som sa bla, "Tänk er, om en neger och en normal man skulle para sig. Då skulle den fruktansvärda rasen mullatter komma fram. Det kan vi inte tillåta! Detta land tillhör oss, inte negrarna!", eller något liknande.

Grymt mobbat. Tänk hur det är nu! Svenska tjejer, blatte killar, och tvärt om! Det är inte alls ovanligt!
Men en konstig sak som jag har lagt märke till, är att om man kollar på gammlingar, sånna som är ute och går med rullator, men händerna ihoppflätade. Har ni någonsin sätt ett gammalt par med olika hudfärger? Eller, en kvinna med en kvinna, eller man och man?
Det var inte lika acceptabelt när det var unga. Det är synd. Tänk hur gamla par kommer se ut om 70 år? Helt annurlunda! Och det är bra, världen förbättras, iallafall Sverige.

Jag är stolt över att bo i dethär landet. Och alla rasister, nasister, o andra hatgrupper kan gå och slänga sig! öppna sina ögon och se att alla är lika mycket människor...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0